백서

이 백서에는 Exchange 복구, 검색 또는 마이그레이션 사용 시 발생된 문제점과 해결 방법을 비롯한 실제 사례가 포함되어 있습니다.

자세한 정보 »

Recovery Manager for Exchange

Microsoft Exchange Messages 확인, 비교, 전달

Recovery Manager for Exchange를 통해 중요한 비즈니스 이메일 데이터를 신속하고 손쉽게 확인하고 내보내기할 수 있으며, 전용 복구 서버가 필요 없습니다. 단일 콘솔을 통해 메시지 레벨의 데이터를 다양한 출처로부터 짧은 시간 내에 검색하여 불러올 수 있습니다.

발신자, 수신자, 날짜, 첨부 파일 유형, 제목, 메시지 키워드, 첨부 파일 키워드, 또는 고급 패턴 검색 및 기타 사용자 지정 쿼리 등을 기초로 지능형 검색을 통해 원하는 것을 정확히 찾을 수 있습니다. 또한 온라인 메일박스와 백업 메일박스를 비교하여 차이가 있는 경우 이를 파악할 수도 있습니다.

검색 후 Recovery Manager는 다양한 형식으로 결과를 내보내기 하여 이메일 검색 요청을 수행합니다.

기능

  • 연합 검색-단일 인터페이스를 통해 다중 이메일 데이터 소스를 동시에 검색할 수 있습니다. Recovery Manager for Exchange는 Office 365, 업무 메일박스(아카이브 보관 메일박스 포함), 공용 폴더, 개인 폴더(.pst), 오프라인 Exchange 데이터베이스 파일(.edb), Dell의 Archive Manager, 백업(VSS 스냅샷 포함) 등 다양한 소스를 커버합니다.
  • 다양한 내보내기 옵션-검색 결과를 .pst, .eml, .msg 또는 .txt 형식으로 내보내기하거나, Exchange 온라인 메일박스, 아카이브 메일박스, 공용 폴더, Office 365, Archive Manager로 내보내기할 수 있습니다. Recovery Manager의 강력한 내보내기 기능을 통해 e-디스커버리 요청에 따른 이메일 데이터 수집 프로세스를 단순화시킬 수 있습니다.
  • 지능형 검색-Outlook과 유사한 검색 기능을 통해 숫자 패턴이나 키워드를 검색할 수 있습니다. Recovery Manager for Exchange를 이용하여 메시지 본문, ID, 제목, 메시지 등급, 범주, 삭제된 항목, 대화 스레드, 첨부 파일 형식 및 내용 등에 대한 검색을 실시할 수 있습니다. 그런 다음 검색 결과를 확장하여 동일한 발송인의 모든 메시지, 동일하거나 유사한 제목의 모든 메시지, 또는 관련된 모든 메시지를 포함시킬 수 있습니다.
  • 소스 및 타겟 폴더 비교-선택한 소스 및 타겟 컨테이너(스토리지, 메일박스 또는 폴더)의 내용을 비교하고 그 결과를 사용하여 데이터를 소스 컨테이너로부터 타겟 컨테이너로 선택적으로 복구할 수 있습니다.
  • Support for backup software—Find and retrieve data across native Microsoft backups and most major third-party backup software, including Dell NetVault Backup, EMC NetWorker, IBM Tivoli, Microsoft Data Protection Manager, and Symantec Backup Exec and NetBackup.
  • 테이프에 대한 직접 액세스 -Symantec Backup Exec 또는 Windows NT Backup으로 생성한 MTF(Microsoft Tape Format) 백업, EMC NetWorker로 생성한 Open Tape Format (OTF) 백업, Symantec NetBackup으로 생성한 Tape Archive(TAR) 백업 등 가장 일반적인 테이프 형식 백업에 직접 액세스할 수 있습니다.
  • 작업 자동화-이메일 데이터 검색 및 내보내기 작업의 자동화 및 예약이 가능합니다.  Recovery Manager의 Task Wizard는 자동화된 작업에 대한 중앙집중식 관리 및 모니터링 기능을 제공합니다. PowerShell을 이용하여 목록 작성, 복구, 검색 및 보내기 프로세스를 가속화시키는 추가적인 복구 옵션 스크립트를 작성하여 중요한 작업에 대한 추가적인 자동화를 실시할 수 있습니다.
  • 보고 - 실행된 검색, 복구된 메시지, 완료된 작업에 대한 세부 내용이 포함된 보고서를 받아 보십시오. Recovery Manager의 포괄적인 보고서 작성 기능은 전반적인 보안성을 향상시켜 줍니다.

Sys Reqs

Recovery Manager for Exchange includes the following components:

  • Core Components (required)
  • Management Shell (optional)
  • Web Interface (optional)

This section provides system requirements for installing and running each of these components.

Core Components

Processor1.4 GHz or faster Pentium or equivalent, x86 or x64 architecture.
Overall Memory (RAM)512 MB or more recommended.
Hard Disk Spacex86 system
Full product installation, including the prerequisite software:
- 1.5 Gb of free disk space
Product installation when all the prerequisite software is already installed:
- 75 Mb of free disk space

x64 system
Full product installation, including the prerequisite software:
- 1.5 Gb of free disk space
Product installation when all the prerequisite software is already installed:
- 110 Mb of free disk space

Note: Database files extracted from a backup require additional storage space depending on the size of the database.
Screen Resolution1024 x 768 or higher
Operating System

Your computer must run one of the following operating systems (32-bit or 64-bit edition):

  • Microsoft Windows 8.1 without Service Pack
  • Microsoft Windows 8 without Service Pack
  • Microsoft Windows Server 2012 R2 without Service Pack
  • Microsoft Windows Server 2012 without Service Pack
  • Microsoft Windows 7 without Service Pack or with Service Pack 1
  • Microsoft Windows Server 2008 R2 without Service Pack or with Service Pack 1
  • Microsoft Windows Server 2008 with Service Pack 1 or Service Pack 2
  • Microsoft Windows Vista with Service Pack 2
  • Microsoft Windows Server 2003 with Service Pack 2
  • Microsoft Windows XP with Service Pack 3 (32-bit edition only)

NOTE: Recovery Manager for Exchange does not support Terminal Services Application mode.

Microsoft .NET Framework- Microsoft .NET Framework 4.0
- Microsoft .NET Framework 2.0

The latter is only required if the computer on which you plan to use Recovery Manager is running one of these operating systems:
- Microsoft Windows Server 2003 with Service Pack 2
- Microsoft Windows XP with Service Pack 3 (32-bit edition only)
Microsoft SQL ServerOne of the following versions is required:
- Microsoft SQL Server 2012, with or without any Service Pack (Enterprise, Standard, Workgroup, Express, Web, or Developer Edition)
- Microsoft SQL Server 2008 R2, with or without any Service Pack (Enterprise, Standard, Workgroup, Express, Web, or Developer Edition)
- Microsoft SQL Server 2008, with or without any Service Pack (Enterprise, Standard, Workgroup, Express, Web, or Developer Edition)
- Microsoft SQL Server 2005, with or without any Service Pack (Enterprise, Standard, Workgroup, Express, Web, or Developer Edition)
Microsoft Windows PowerShellMicrosoft Windows PowerShell 2.0
Microsoft Windows InstallerMicrosoft Windows Installer 4.5
Microsoft Outlook

Your computer must have one of the following versions installed:

  • Microsoft Outlook 2013
  • Microsoft Outlook 2010
  • Microsoft Outlook 2007 SP2 or later
  • Microsoft Outlook 2003

    NOTE: Microsoft Outlook 2003 does not support Office 365. If you plan to use Recovery Manager for Exchange for working with data in Office 365, install Microsoft Outlook 2007 or later.

Microsoft Exchange Server

Supported versions of Microsoft Exchange Server:

  • Exchange Server 2013 without Service Pack (offline Exchange Server 2013 databases are only supported when Recovery Manager for Exchange is installed on a computer running Windows Vista with Service Pack 2 or a later version of Windows)
  • Exchange Server 2010 without Service Pack or with SP1, SP2, or SP3
  • Exchange Server 2007 without SP or with SP1, SP2, or SP3
  • Exchange Server 2003 without SP or with SP1 or SP2
  • Exchange Server 2000 without SP or with SP1, SP2, or SP3
  • Exchange Server 5.5 without SP or with SP1, SP2, SP3, or SP4 (Exchange emulation is not supported for this version)
NOTE:
  • Recovery Manager for Exchange does not support Exchange Cached Mode. Before you start working with an online Exchange Server (for example, before registering Exchange mailboxes as storages), make sure that Exchange Server allows connections in non-Cached Exchange Mode.
  • To work with Exchange Server databases, Recovery Manager for Exchange requires several .dll files supplied with Microsoft Exchange Server. For detailed information about these files, see the Recovery Manager for Exchange User Guide.
  • To link Recovery Manager for Exchange to the required .dll files originating from Exchange Server 2013, 2010, or 2007, you must install Recovery Manager for Exchange on a computer running a 64- bit edition of Windows.

IBM Lotus Notes

In order to view, search, and restore Lotus Domino data with Recovery
Manager for Exchange, your computer must have one of the following IBM
Lotus Notes versions installed:
9.0, 8.5, 8.0, or 7.0

IBM Lotus DominoRecovery Manager for Exchange supports the following versions of IBM
Lotus Domino:
9.0, 8.5, 8.0, 7.0, 6.5, 6.0, 5.0, and 4.6
Dell Archive ManagerRecovery Manager for Exchange supports the following versions of Archive
Manager as source and target storages:
5.0, 4.8, 4.7, and 4.6
Dell Recovery Manager for Active DirectoryRecovery Manager for Exchange can integrate with the following versions
of Recovery Manager for Active Directory to restore mailbox user accounts
from Active Directory backups:
8.5, 8.2, and 8.1
Recovery Manager for Exchange and Recovery Manager for Active Directory
must be installed on the same computer.

Management Shell

Required Recovery Manager componentsCore Components

Web Interface

Microsoft Internet Information Server (IIS)

Microsoft Internet Information Services (IIS) 6.0, 7.0, 7.5, 8.0, or 8.5 must
be installed on the Recovery Manager for Exchange computer.

IMPORTANT: On Windows Server 2003 or earlier, IIS must be running in the
32-bit mode. If your IIS is running in the 64-bit mode, the Recovery
Manager for Exchange Setup configures it to run in the 32-mode. As a
result, other applications using your IIS may stop functioning properly.

Microsoft Silverlight

Microsoft Silverlight 5 must be installed on the computer from which you
want to access the Web Interface.
If Silverlight is not installed, you will be prompted to install it when
accessing the Web Interface for the first time.

Web BrowserYou can access the Web Interface by using Microsoft Internet Explorer 7.0 or later
Required Recovery Manager componentsCore Components

동영상

스크린샷

Recovery Manager Main Console

Search and recover Exchange objects, including messages, mailboxes, attachments and public folders, from online and a variety of offline backup sources.

Recovery Manager Search

Search number patterns or keywords with an Outlook-like search. Search in the message body, ID, headers, message classes, categories, deleted items, conversation threads, and attachment type and content.

Docs